درخواست سازمان ملل برای ارائه‌های کمک‌های انسانی فوری به سودان  
کد خبر: 3859367
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

درخواست سازمان ملل برای ارائه‌های کمک‌های انسانی فوری به سودان  

گروه بین‌الملل ــ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ارائه کمک فوری جامعه بین‌الملل به مردم سودان برای رفع نیازهای انسانی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، «مارک لوکوک»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، در پایان سفر 3 روزه خود به سودان، در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی خواست تا هرچه سریع‌تر کمک‌های بشردوستانه خود را برای مردم نیازمند سودان ارسال کنند.
 
این مسئول سازمان ملل تأکید کرد: اوضاع انسانی میلیون‌ها نفر در سودان به‌ ویژه در مناطق مرکزی و شرقی این کشور رو به وخامت است؛ این در حالی است که دولت سودان  در تلاش است تا اثرات وضعیت بی‌ثبات آب و هوایی، شیوع بیماری‌های متعدد و بحران اقتصادی را برطرف کند.
 
لوکوک در این بیانیه ارائه فوری کمک‌های سریع بشردوستانه را یک اقدام ضروری برای پاسخ به خواسته‌های معقول ملت سودان دانست و از جامعه بین‌المللی خواست تا هرچه سریع‌تر برای حمایت‌های بشردوستانه از مردم این کشور اقدام کند.
 
لوکوک در سفر خود به سودان از شهر «کسلا» در شرق سودان بازدید کرد. در این استان 400 هزار نفر از ناامنی غذایی رنج می‌برند و شیوع بیماری‌های عفونی نیز در این منطقه موجب افزایش مشکلات مردم شده‌ است.
 
کمبود دارو‌های اساسی و خدمات بهداشتی نیز مشکلی است که در سراسر سودان وجود دارد. مردم ایالت کسلا نیز از شیوع بیماری‌هایی چون تب دِنگی (نوعی بیماری ویروسی که از طریق پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود) و مالاریا رنج می‌برند.
 
انتهای پیام
captcha